logo

Okiem ucznia

Drukuj PDF

Program Leonardo da Vinci

"Praktyka w nowoczesnych firmach szansą dla absolwentów technikum"

(2010-1-PL1-LE001-10412)

Sprawozdanie – maj 2011 r.

Przez około 3 miesiące braliśmy udział w przygotowaniach do wyjazdu. Przez 35 godzin p. Anna Pochwat uczyła nas poprawnej konwersacji oraz języka angielskiego zawodowego. Zajęcia kulturowe, które prowadziła p. Marta Turzańska, trwały 25 godzin i miały na celu przybliżenie nam kultury Niemiec oraz poruszaliśmy tematy związane z wyjazdem, a także z Monachium.

Naszym opiekunem podczas wyjazdu do Niemiec została p. Anna Pochwat. Na ok. 2 tygodnie przed wyjazdem dowiedzieliśmy się, gdzie będziemy odbywać praktykę zagraniczną:

• Cintia Sauer - Greinwalder&Partner Marketing Services

• Kamila Półchłopek - Uniwersitat der Bundeswehr München

• Joanna Zrada - Die Textilmacher GmbH

• Piotr Warzocha - PAUL Trading e.K.

• Łukasz Dubel - Rohde&Schwarz GmbH

Dnia 08.05.2011r. o godz 745 spotkaliśmy się całą grupą na przystanku ‘Wagabunda’, skąd odjechaliśmy Neobusem do Warszawy (na lotnisko Okęcie), by odlecieć do Monachium. W Monachium odebrał nas p. Groβmann z p. Achimem. Następnie udaliśmy się do ośrodka, gdzie mieliśmy mieszkać przez najbliższe trzy tygodnie.

Następnego dnia pojechaliśmy do szkoły partnerskiej (Städtische-Robert-Bosch-Fachoberschule München), gdzie poznaliśmy naszych partnerów, którzy towarzyszyli nam podczas praktyki. Wraz z nimi udaliśmy się do swoich firm, by zapoznać się z pracownikami i miejscem pracy.

Od wtorku zaczęliśmy już normalnie odbywać staż w 8-godzinnym wymiarze czasowym i tak przez kolejne tygodnie, aż do 27.05.2011r.

W czasie wolnym dużo zwiedzaliśmy. W tygodniu zwiedzaliśmy miasto oraz oglądaliśmy monachijskie zabytki i ciekawe miejsca. W weekendy jeździliśmy na dalsze wycieczki wraz z niemieckimi opiekunami.

W Monachium zobaczyliśmy:

• wiele kościołów m.in. Katedra Najświętszej Marii Panny, Kościół św. Jana Nepomucena, Kościół św. Michała,

• Rezydencję królów bawarskich

• Marienplatz wraz z dwoma ratuszami (starym i nowym)

• Starą i Nową Pinakotekę

• Pałac Nymphenburg

• Ogród Angielski oraz inne parki

• Stadion Allianz Arena

• Olympiapark, gdzie wjechaliśmy na wieżę Olympiaturm

• Muzeum BMW

• Biergarten

• Hofbräuhaus München,

Podczas wycieczek poza miasto zwiedziliśmy:

• Zamek Neuschwanstein

• Zamek Herrenchiemsee i park

• Zamek Hohenaschau

• Jezioro Chiemsee

• Alpy

• oraz wiele ciekawych muzeów,

Byliśmy również w Centrum Kultury Polskiej w Monachium, gdzie poznaliśmy p. konsul Grażynę Strzelecką.

W ostatni piątek udaliśmy się wraz z niemieckimi koordynatorami projektu do głównej siedziby MTU znajdującej się na obrzeżach Monachium. Naszym przewodnikiem po firmie został polski pracownik – p. Mariusz Łakomiec. Firma zajmuje się produkcji części lotniczych z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz naprawą uszkodzonych samolotów. Ostatnim elementem wycieczki było zwiedzenie firmowego muzeum.

Dnia 28.05.2011 udaliśmy się na lotnisko, skąd odlecieliśmy do Warszawy , a następnie odjechaliśmy Neobusem do Rzeszowa.

Wszyscy są bardzo zadowoleni z praktyki w Monachium. Każdy z nas wiele się nauczył. Udoskonaliliśmy język angielski i podnieśliśmy swoje kwalifikacje zawodowe. Staliśmy się bardziej samodzielni, jak i pewni siebie. Taka praktyka zagraniczna to wielka szansa dla młodych ludzi. Daje ona również bardzo dobre perspektywy na przyszłość. Grupowo stwierdziliśmy, że jest to także taka szkoła przetrwania w obcym miejscu oraz świetna przygoda.

Joanna Zrada (klasa 3 BT)

Poprawiony: niedziela, 03 lipca 2011 12:24

SEKRETARIAT

7.30 - 15.30

English French German Italian Polish Russian Slovak Hungarian
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter